518 041 005 | Usługi | Kontakt

kwadrat kwadrat 2
kwadrat 3 kwadrat 4
kwadrat 5 kwadrat 5

Kiedy dzieje się z nami coś dziwnego, zaczynamy się lękać, obawiać, nie mamy ochoty nic robić, nie chcemy się z nikim spotykać i stan taki utrzymuje się niezmiennie, zaczynamy się zastanawiać dlaczego?

Nie potrafimy znaleźć przyczyny złego samopoczucia lub jest ona niejasna. Mamy wtedy do czynienia z podświadomością, która sprytnie poprzez objawy budzi nas z letargu. Można powiedzieć: na szczęście są objawy. Kiedy te objawy nas zmęczą, w końcu idziemy do ….

No właśnie: gdzie się udać i z jakiej terapii skorzystać? Najlepiej do odpowiednio przeszkolonego psychoterapeuty, psychiatry lub psychologa.

Terapia, jaką Państwu proponuję, to psychoterapia indywidualna i grupowa z zastosowaniem psychodramy. Psychoterapia indywidualna jest potrzebna często w początkowym etapie terapii, aby Pacjent poczuł się w pełni bezpiecznie i otworzył na świat i ludzi. Często nie mamy ochoty się zwierzać, wracać do przeszłości, rozdrapywać starych ran, wycofujemy się z kontaktu z terapeutą. Fachowo nazywamy ten proces oporem w terapii – ale nie obawiaj się, niejeden opór razem przetrwamy. Warto.

Psychoterapia grupowa jest szczególnie cenna, gdy zamykamy się w sobie, wycofujemy z relacji, fantazjujemy na temat opinii na nasz temat, czujemy się gorsi od innych. Pamiętaj: mimo że podstawowym narzędziem pracy jest grupa, celem psychoterapii grupowej jest zawsze pomoc indywidualnemu Pacjentowi.

Proponuję cotygodniowe spotkania, trwające około 2-3 godzin, przez okres minimum 3-4 miesięcy. Prawda jest taka, że sam poczujesz, kiedy proces jest zamknięty, w razie wątpliwości jestem ja i koterapeuta (co dwie głowy to nie jedna).

Nasze grupy liczą maksymalnie 10 osób. Grupa psychoterapeutyczna stanowi odzwierciedlenie każdej innej grupy społecznej. Na ogół nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak to się dzieje, że wśród kolejnych znajomych, współpracowników, ludzi nam bliższych i dalszych zajmujemy podobną, nie zawsze komfortową dla nas pozycję.

Jeżeli Waszemu kontaktowi z ludźmi towarzyszy zawód, rozczarowanie, złość, smutek czy inne trudne uczucia, warto zbadać, na ile współuczestniczymy (aktywnie bądź przez wycofanie i bierność) w tworzeniu tych emocji.

ZAPRASZAM